Menu
Blog   Nieuwste
Understanding Recycling Symbols

Understanding Recycling Symbols

How to make an envelope – A step by step guide

How to make an envelope – A step by step guide

Choosing the Right Packaging for Vinted Sellers

Choosing the Right Packaging for Vinted Sellers

Christmas opening times

Christmas opening times

A Comprehensive Guide to FSC Grades in Sustainable Packaging

A Comprehensive Guide to FSC Grades in Sustainable Packaging

Printvriendelijke pagina Tell-a-friend
Hoe zorg je dat jouw post opvalt
Hoe zorg je dat jouw post opvalt

In dit digitale informatietijdperk worden consumenten overspoeld met marketingboodschappen uit alle hoeken en wordt het steeds moeilijker om op te vallen. Laten we eens kijken hoe JOUW post wél opgemerkt wordt!

In dit digitale informatietijdperk worden consumenten vanuit alle hoeken bestookt met marketingberichten.

Het is makkelijker dan ooit om je eigen merk op te bouwen, een publiek op sociale media te bereiken of contentcurator te worden. De gemiddelde persoon ontvangt meer dan 2.900 marketingberichten per dag en het wordt steeds moeilijker op te vallen te midden van alle ruis en de aandacht van consumenten te grijpen.

Hoewel uw online aanwezigheid belangrijk blijft, is een goede direct mail-campagne een effectieve manier om zichtbaarheid te krijgen in de huidige wereld én een verbinding te maken met uw klant.

Wat is direct mail?

Direct mail is een vorm van marketing waarbij een product of dienst wordt gepromoot via geprinte advertentiematerialen die worden verstuurd per post.

Te veel e-mails

Email blijft een belangrijk onderdeel van ieders dag en groeit zelfs met nieuwe communicatievormen erbij. Dankzij de lage kosten van e-mail en de waardevolle inzichten die u ermee krijgt, is e-mail cruciaal in elke marketingstrategie.

Echter, volgens de Direct Marketing Association (DMA) heeft 62% van de consumenten wel eens een e-mailadres verlaten of overweegt dat vanwege te veel e-mails.

Hoewel consumenten ook ongewenste post ontvangen, is dat beduidend minder dan junkmail: we krijgen gemiddeld 121 e-mails per dag versus 2 “junk”-mails per dag.

Direct mailDirect mail

Onderzoek toont aan dat we eerder benieuwd zijn naar direct mail dan naar een e-mail: 70% van de consumenten is nieuwsgierig naar wat er in hun brievenbus zit.

Online advertenties scrollen we snel weg, maar uit onderzoek blijkt dat 74% van de consumenten altijd of soms direct mail opmerkt.

En ondanks dat millennials bekendstaan als schermverslaafden, kijkt 47% van de millennials dagelijks uit naar hun post, en 25% beschouwt direct mail zelfs als ontspanning.

Direct mail blijft langer hangen

Hoewel direct mail minder storend is dan e-mail en in eigen tempo wordt gelezen, toont onderzoek van de DMA aan dat 79% van de consumenten direct mail meteen opent.

Daarnaast bewaren consumenten hun post vaak zichtbaar in huis, waardoor merken vaker opvallen en betrokkenheid krijgen. Ter vergelijking: slechts 45% van de consumenten opent hun e-mail direct. Een oninteressante onderwerpregel kan ertoe leiden dat de e-mail ongeopend blijft.

De gemiddelde levensduur van een e-mail is slechts 2 seconden, terwijl direct mail gemiddeld 17 dagen zichtbaar blijft!

Waarom persoonsgerichte communicatie belangrijk is

Consumenten verlangen naar gepersonaliseerde content en met 86% van de Britse merken die hun communicatie nu personaliseren, is dat ook de verwachting geworden.

Door je mail te personaliseren vergroot je de kans dat deze geopend wordt. Volgens de DMA behaalde gepersonaliseerde direct mail een responsscore van gemiddeld 6,5% vs slechts 2% voor ongepersonaliseerde post. Het toevoegen van de juiste naam en adres verhoogt de respons met 74%.

Maar het gaat niet alleen om naam en adres op de envelop. Ook gepersonaliseerde inhoud, productaanbevelingen en aanbiedingen helpen – historische klantrelaties verhogen respons met 34% en relevante beelden en genderpersonalisatie met 23%.

Hoewel e-mailcommunicatie ook moet worden gepersonaliseerd, is personalisatie in drukwerk effectiever – consumenten herkennen én waarderen de inspanning en kosten. Bovendien onthouden ze papieren berichten beter dan schermcontent.

Personaliseer je enveloppenPersonaliseer je enveloppen

Hier zijn enkele ideeën om je enveloppen te personaliseren:

  • Kies envelopkleuren afhankelijk van de leeftijd of het geslacht van de ontvanger.
  • Voeg een envelopliner toe – een binnenpapier op maat gesneden – als uniek detail.
  • Ontwerp je eigen bedrukte enveloppen, de perfecte manier om de aandacht te trekken.
    – Zie onze blog: A guide to Litho vs Digital Print.
  • Experimenteer met verschillende envelopformaten. Grote enveloppen hebben de hoogste huwelijksreactiepercentages met 6,6%, gevolgd door ansichtkaarten met 5,7%. Bij grootformaat is de ROI thuis maar liefst 37%.
  • Gebruik een echte postzegel, het liefst gepersonaliseerd – dat verbetert open- en responspercentages aanzienlijk.

Onze aanbevelingen

  • Koppel direct mail aan andere marketingkanalen – meerdere contactmomenten verhogen respons en merkherkenning.
  • Segmenteer je klanten op leeftijd, geslacht, interesses, gedrag en aankoopgeschiedenis en stem je campagnes daarop af – gepersonaliseerde mail genereert betere ROI.
  • Zorg voor een gebalanceerde verzendfrequentie – te veel mail schaadt je merk.
  • Beperk je tot één aanbod per envelop – meerdere boodschappen verwarren de ontvanger.
  • Zorg altijd voor een duidelijke call-to-action zodat de ontvanger direct actie onderneemt.